Sony RX100 IV w podróży - pełny test slow-motion, filmów 4K i zdjęć z Izraela

Ten artykuł ma 4 strony:

Filmy 4K

Taka rozdzielczość w takim 'maleństwie' to już na dzień dobry cud. Właściwie na tym można by zakończyć opis właściwości, ponieważ ilość detali, ostrość i jakość obrazu są na bardzo wysokim poziomie. Poniżej dwie przykładowe klatki z filmu w rozdzielczości 4K:

Ale jest się też do czego przyczepić. Wadą, która dotyczy wszystkich aspektów używania tego aparatu jest łatwość w utracie detalu w jasnych partiach obrazu, czyli mówiąc krótko 'wypały' (tak przynajmniej ja to nazywam). Można powiedzieć "Ok. To przecież jednocalowa matryca", ale w aparacie z tak nowoczesną technologią w środku, jeżeli chodzi o zakres tonalny można by oczekiwać więcej. Szczęśliwie aparat bardzo dobrze spisuje się w ciemnych partiach obrazu - w związku z tym moja osobista rada: używając Sony RX100 IV lepiej jest delikatnie niedoeksponowywać, a potem 'wyciągać cienie'. W drugą stronę to nie zadziała. Ustawianie ostrości w trybie filmowym jest mało wygodne. W trybie foto przy przekręcaniu pierścienia ostrości na ekranie podglądowym pojawia się powiększenie detalu, które umożliwia precyzyjne ustawienie. Przez większość podróży do Izraela ustawiłem ostrość 'na oko', dopiero pod koniec z nieco skomplikowanego menu wygrzebałem funkcję 'focus peaking'. W tym aparacie ma ona dziwną nazwę, której nawet nie pamiętam :) Ale gwarantuję wam, że jest i znacznie ułatwia precyzyjne ustawienie ostrości w zapisie video. Poniżej próbka w maksymalnej rozdzielczości jaką można zapisać na youtube:

Ważna informacja dla wszystkich, którzy chcą zapisywać w 4K: aparat wymaga bardzo szybkiej karty XCSD, czyli minimum 64 GB. W naszym przypadku świetnie sprawdził się Kingston SDXC 64GB SDA3.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy aparatów kompaktowych

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Thule Covert DSLR - plecak miejski z pięknym wzornictwem [recenzja] Sigma 20 mm f/1.4 ART - bardzo jasny, bardzo szeroki i bardzo dobry [recenzja] Panasonic Lumix FZ300 - test aparatu z ogniskową 600 mm, światłem f/2.8 i filmami 4K Sony A7S II - test pogromcy szumów Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja] Sigma 20 mm F1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe Zeiss Batis 25 mm f/2 - legendarna jakość w nowoczesnym wydaniu [recenzja] Sony HX90 - garść zdjęć przykładowych z Dubaju Canon EOS M10 - zdjęcia przykładowe i pierwsze wrażenia Tamron SP 35mm f/1.8 Di VC USD - nowy konkurent na mocnym rynku [recenzja] Sony a6000 jako aparat do reportażu ulicznego Leica SL - pierwsze wrażenia, zdjęcia przykładowe i porównanie z Sony A7 II Jasność, widzę jasność! – Sigma 24-35/2 [test] Trzydziestka piątka kontra trzydziestka piątka czyli Sony A7 + Sony Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2,8 ZA i Canon FD 35 mm f/2,8 Joby Gorillapod SLR-Zoom czyli małpa trzymająca lustrzankę z zoomem Samyang 21 mm f/1.4 ED AS UMC - manualna, jasna szeroka stałka w dobrej cenie [recenzja] Lowepro DryZone BP 40L - wodoodporny plecak [recenzja] Asus ZenBook Pro UX501 jako narzędzie pracy na Fotoblogia.pl [recenzja] WD My Cloud EX2100 8 TB - domowa chmura dla wymagających fotografów [test] Fujifilm Instax mini 70 - pierwsze wrażenia z premiery Wacom Intuos Photo S - amatorski tablet zdefiniowany na nowo [test] Sony Zeiss Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS - zdjęcia przykładowe Skórzane paski fotograficzne Eupidere – elegancki i praktyczny dodatek do bezlusterkowców [recenzja]

Popularne w tym tygodniu:

Nikon D850 to najbardziej kompletna lustrzanka na rynku. Nasze pierwsze wrażenia z premiery Nikon D7500 - przepustka do poważnej fotografii czy drogi gadżet? [test] Samsung Galaxy S8+: praktyczny, fotograficzny test aparatu w podróży Fujifilm X-E3 - bezlusterkowiec dla zaawansowanych amatorów w naszych rękach